Pages

Tuesday 28 February 2012

Esimesed neli päeva Glaramaral

Esimene päev - Via Ferrata & Night Orienteering

Kirjeldamatult suur rõõm oli juba kaugelt näha vanat tuttavat kohta - järve, maastikku, mägesid ja Glaramara puhkekeskust ennast. Niipea kui kohale jõudsime pidime riided vahetama. Võtsime oma lunch packid ja kuna ma olin eriti nälgas võtsin kõike topelt. Panime ühe vana kaevanduse poole ajama ning läksime Via Ferratat tegema. See seisnes põhimõtteliselt selles, et liikusime mööda kohati kitsaid radasid kaljudel. Olid mõned kitsad kohad ning lõhede ületamine. Siiski kokkuvõttes jäi see minu arvates natukene lahjaks. Oleks soovinud midagi veidi ekstreemsemat teha.

Õhtul oli meil night orienteering, mis käis võidupeale. Jagasime endid kolmestesse gruppidesse. Ma olin koos Liisi ja Madliga. Kohe algusest peale otsustasime raja võimalikult kiirelt läbida ning koguda kõik punktid. Otseloomulikult jõudsime Finišisse esimestena. Järgmine grupp jõudis alles 35 minutid hiljem. Võitjatele lubati ka ekspeditsioonil auhind anda, nii et jään ootama.

Teine päev & kolmas päev - Mountain Biking

Teine päev algas suure ootus ärevusega, kuna mägiratas on kogu reisi tipphetk. Tänane päev lihtsalt kinnitas seda fakti uuesti. Üsna raske on kogu seda kogemust kuidagi kirjeldada, kuna see kõik oli lihtsalt nii uskumatult lahe. Mega suur adrenaliini süst, kõik see kiirus, hüpekad mägede nõlvadel, vapustav vaade mäe tipust ja ka kindlasti higi ja vaev ülesmäge sõites - kõik oli lihtsalt suurepärane!

Kui nüüd meenutada neid raja lõike, mis täna läbisime, siis need olid üsna rasked ja tehnilised. Alustasime punase rajaga ning juba esimesel lõigul olid mul probleeme nägemisega, kuna silmad olid läbimärjad - vastutuul ning tears of happiness. Seekord võtsime ette päris mitu pikka ja rasket tõusu. Üks tõus oli super, kuna nägime tervet orgu. Kirsiks tordil oli punase raja laskumine. Selleks, et sinna jõuda pidime aga enne üles saama. Tom (instruktor) otsustas valida lühema tee. Kuid lühem tähendas suurema kaldenurga alt ülessõitmist, mis oli lihtsalt üliraske ning väsitav, kuid siiski suutsin selle läbida, sest kui üks paks ees seda teeb siis miks mina ei peaks suutma. Laskumine oli ikka ülilahe. Kuna tee oli mulle juba tuttav, siis sain enamustele hüpekatele suurema hooga läheneda ning rohkem nautida. Siiski oli sel laskumisel paar väga rasket kohta, kus ma pidin peatuma libeduse tõttu.

Kolmandal päeval läksime looduslikele radadele, mis pole ainult mägiratturitele loodud. Kohe alguses peatuse ühe hästi kivise jõe ääres ning mainisin Tomile, et selle ületamine oleks suur saavutus. Seepeale ütles Tom, et anna minna ning minuga tuli veel Josh kaasa. Alguses küll valisin veidi kohta, kuna see oli tõesti väga kivine ning kiire vooluga, kuid suutsin selle siiski läbida vaid ühekorra jalga maha pannes. Pärast poole läbisime erinevaid tehnilisi tõuse ja laskumisi. Tõusud olid pikad, järsud ja rasked. Kuna ilm oli kergelt vihmane, siis mõne tõusu peal jooksis oja mööda kive alla, mis tegi selle eriti libedaks. Mõne teise tõusu peal olid seevastu ainult lahtised kivid ning mõni tõus oli üldse väga künklik ning nõudis palju noka tõstmist. Laskumised olid ka veidi raskemad, kuna maastik on hoopis teistsugune. Vähemalt oli hea see, et laskumised olid pikad, ning saime päris palju hüppeid nautida. Täpselt ei teagi mitu kilomeetrit me läbisime aga neid oli kindlasti väga palju, kuna sai tehtud tiir ümber paari mäe ning peaaegu ka ümber ühe hiigelsuure järve. Igatahes ülilahe päev oli.

Neljas päev - Caving

Kuna looduslikke koopaid meie peatuskoha lähedal pole, siis võtsime ette ligi pooleteist tunnise bussisõidu Yorkshire Dales'i poole.

Jagasime endid kahte rühma, millest üks oli viieliikmeline ja tegi rada teistpidi. Kuna meile öeldi, et nad tahavad viite inimest, kes on seiklusjanulised, siis hüppasin ka kohe nende sekka. Meie grupis olid siis mina, Liisi, Madli, Mari-Liis ja Josh. Kohe alguses koopasse sisenedes pidime külgees roomama, kuna ruumi oli väga vähe. Tegime ühe ligi 3-4 meetrise laskumise enne suurde koopasse sisenemist. Selleks, et ülisuurde koopasse jõuda pidime veel omakorda umbes 15 meetrise laskumise tegema. Alla jõudes nägime ülisuure läbimõõduga auku, mis avanes maapinnal ning läks edasi oma mitukümmend meetrit maapõue. Pärast imelist vaadet lasi Graham (üks meie instruktoritest) ülevalt redeli alla. Kahjuks aga polnud see piisavalt pikk, seega tuli natuke ronida ning käte abil end üles tõmmata. Ronimist tegi veel huvitavamaks see, et ülevalt tuli väikese kosena vett kaela. Pärast ülesjõudmist pidime ootama, kuni teine grupp meieni jõuab ning siis saime edasi minna. Kui kuulsime, et keegi tuleb siis peitsime end ära ja otsustasime teisi ehmatada. Ma arvasin et üks mu kursakaaslastest ronib alla ning kui ta minu poole vaatas tegin talle kolli hääli. Kahjuks oli see hoopis mingi võõras grupp ning mingi pisike poiss ronis alla. Tegelt mul on veidi kahju tast, sest ma kujutan ette kui hirmus võib olla kui sa ronid kuskil pimedas alla, vaatad ringi ja järsku kuskilt pilust vaatab sulle keegi otsa ja karjub... Loodan, et ta väga palju püksi ei tilgutanud. Igatahes pärast peatust läksime teist teedpidi edasi. Kogu see tee koosnes väga paljudest lõikudest, kus pidime ülikitsastest kohtadest läbi suruma. Mõned kohad olid lausa sellised, kus ei saanud kõhuli roomata nii et pidime külili S-kujulises tunnelis liikuma. Lõpuks jõudsime ühe maaaluse tiigi äärde ning sealt ronisime mööda koske üles, mis oli täitsa kihvt.

Üldkokkuvõttes oli tänane päev väga huvitav ning põnev. Kindlasti tahaks kunagi uuesti kuskile koopaid avastama minna.